Saturday, February 22, 2014

" Jika Dia Bukan Jodohku "

Jika dia bukan jodohku,
Ya Allah... pudarkanlah keindahan wajahnya dari pandanganku...
aku tak ingin mencintai orang yang salah, sungguh...
walaupun melupakannya sangat menyakitkan...
aku tetap akan berusaha untuk sanggup... gugurkanlah satu-persatu dengan perlahan semua kenangan yang sentiasa melekat erat dalam ingatanku... yang sentiasa bermain di benak hatiku..

jika semuanya terhapus dalam waktu yang singkat, aku takut itu akan menyiksa diriku sendiri...

Jika dia bukan jodohku, Ya Allah.. bantulah aku untuk mencabut perasaan tak selesa ini dari hatiku.. aku akan merasa bersalah dan mengutuki diri ku jika dia yang kini masih utuh di hatiku ini bukanlah bakal makmumku...
aku sedar itu tidaklah mudah kerana telah tercipta beribu kenangan bersamanya di dalam hidupku..tapi, demi keredhaan-Mu, apa yang tidak akan aku lakukan ?

Jika dia bukan jodohku, Ya Allah... kumohon, jangan hadirkan wajahnya lagi dalam setiap mimpi-mimpi ku
 itu hanya  akanmembuatku semakin lalai dari mengingati-Mu...

Jika dia bukan jodohku, Ya Allah... jauhkanlah, sejauh yang aku perlukan daripada terdengar namanya dari  pendengaranku...
kerana disebabkan perasaan ini aku tak mampu tenang bila mendengar namanya...

Jika dia bukan jodohku, Ya Allah... jauhkanlah, sejauh yang aku perlukan  untuk menjadikan wajahnya tidak hadir lagi dari pandanganku
kerana  disebabkan perasaan ini hatiku pasti akan terus terluka jika memandang wajahnya.
Engkau lah yang Maha Membolak-balik kan hatiku...
Engkaulah yang Maha Mendengar..

Ya Allah, karuniakan lah aku jodoh yang baik, yang beriman dan bertaqwa kepada-Mu, yang setia, yang mencintai aku dengan tulus ikhlas.. yang sanggup menerima buruk baikku.. yang mampu menyejuk kan hatiku, yang mampu menenangkan jiwa ku, 
 berikanlah secebis kebahagiaan kepada ku ya Rabb,
bimbinglah aku agar keluarga ku nanti boleh menjadi keluarga Sakinah, Mawaddah, Wa Rahmah..


Aamiin ya Rabbal’alamiin..



 

NO MORE TEAR

1 comment: