Tuesday, April 9, 2013

akhirnya...

assalamualaikum..... yuhuu...

arini aku nk sambung post n3 pasal gigi bongsu aku ni.. aritu aku dh post kan kata nk buang gigi tu 8.4 so akhirnya kemarin ( 8.4.2013 ) aku dh g buang dh kt u aku tu... dr umah kalau nk lek u aku kena amik masa 2 jam// so aku kuar dr umah aku dr kol 5.45 dan sampai kt u aku 7.45... tunggu jap.. kol 8 aku g daftar..

mula tu rasa tkot pon ada gak.. tp tah knp aku ada sikit berani nk buang gigi ni.. hahha.. pas aku kena bius smua tu.. dokto suwuh tunggu jap sementara nk bg ubat bius aku tu berkesan.. dia g mkn dulu.. hhahha.. pastu dh siap smua.. dokto pon mai lek.. n cek2 n tekan2 kt gusi aku tu.. bila dh x sakit.. dia pon mulakan operasi.. tgk dia amik pisau tu.. ades.. tkot gak rasa.. tp dia wat kejap jew.. tup2 dia kata tahan sikit yew.. nk cabut dh gigi bongsu tu...

time dia nk cabut tu.. adoyai../. walaupon ada ubat bius.. tp sakit tu tetap rasa.. tgh nk cabut tu.. tetiba pembantu dia kata ada org col.. hahhaa.. dia stop jap n jawab col.. pastu mai sambung lk.. dia cabut lebih kurang dlm 5 minit kot..baru kuar gigi aku... pergh.. mang terasa la cabutan tu.. sakit gak la... pastu dokto tnya nk amik ke x gigi tu/.. so aku pon kata nk la... nk balik tanam kt umah aku. hehe.. pastu dokto jahit...

so... pastu aku pon balik la... ha.. aku mai u ngan paksu aku.. paksu aku tdo lam keta masa aku ngah buat tu.. so.. siap smua dlm kol 9.45 tu aku btolak balik umah...

sbb ape aku wat kt U. sbb kosnya free jew... kalau kt kinik luar.. mest beratus.. sbb aku dh survey dh dlm tenet..

masa otw balik tu.. aku rasa mulut aku kebas gila.. separuh bibir aku ni x terasa.. ) belah kanan )... pastu bila sampai umah.. bius pon dh habis.. n aku pon dh terasa sikit kepedihan kedenyutan kt gisu aku tu.. aku pon trus mkn ubat tahan sakit n tdo,.. pastu aku rasa gusi aku bengkak... aku x leh nk tutup mulut aku.. so kena la nganga sikit.. hehee... disebabkan x leh nk kunyah.. so aku suwuh mak aku wat nasi lembik la utk aku mkn trus tanpa kunyah.. aku mkn ngan kuah gulai nangka.. pergh.. sedap gak. hhaha...

dok mlm tu.. aku rasa mcm benang jahit tu mcm panjang semacam jew.. aku g cek kt cermin.. rupanya benang tu dh terbuka... aku pon isaw la tkot luka aku tu terbuka lek.. pastu dok pikkir esk la aku nk g kinik bioasa suwuh diorg jahitkan lek.. dok kejap jew... pastu aku rasa benang tu dh kuar dh pon.. alamak.. aku trus g tgk kt cermin.. tp alhamdulillah... isi gusi yg dokto potong tu x terbuka.. hehe.. mybe dh bercantum lek kot... aku pon rasa lega siikit..

so.. arini ( 9.4.2013 ) gusi aku dh kurang dh bengkak tu.. n aku pon dh boleh nk mkn ayam n apa2 la.. tp slow2 la mkn.. hehhe..

so.. apa yg aku leh katakan.. nk buang gigi bongsu ni x de la sakit sgt.. ok la gak drpa sakit disebabkan gigi bongsu tu sebelom ni.. rasanya tu lg sakit sampaikan nk mkn pon lg susah.. apa pon.. alhamdulillah.. tunggu masa jew nk baik seperti sediakala... amin.. :)

No comments:

Post a Comment