Monday, January 14, 2013

Akhirnya..........


assalamualaikum semua.. :).. ok kali ni aku nk cita sikit... sebelom tu knp aku letak tajuk n3 mcm tu?? nk taw??? teruskan membaca.. hahhaha....

ok... sbb aku letak tajuk n3 tu ialah sbb AKHIRNYA HARI NI AKU LAST PAPER FINAL EXAM BG SEM 5. .. hahhaha..... tanggal 14.1.2013 la penamat bebanan yg selama ni tertimbun2 atas kepala aku nie... heh.. sepanjang tempoh minggu exam nie.. seyesly.. aku mang x cukup tidur waktu MALAM...( cian tak?? ).. hahha... normal la kan bg student2 U kalau time exam.. tapi.. aku LEBIH TIDUR waktu siang.. hhahha... ni normal ke x erk.. aku pon x tawu nk kata... mna tak nya... malam aku stdy sampai ke subuh... lepas subuh aku tdoq sampai la kol 1,2 .. hhahaha... lama kan... hehee... nk wat cam na.. letih stdy la katakan.. hehe

ok... ;ast paper aku ni paper mikro... ni aku tulis ni pon.. smalam aku x tdoq smpai la skrg pukul 8.39am.. ( 14.1.2013 ).. dh la aku x da basic ekonomi.. nk hadam paper mikro ni.. mang penat la wei.... byk gila kelok2... byk definisi2 kira2 smua tu... sambil tu... aku tgk member aku yg amik paper makro.. pergh.... lg susah dooo.... mcm mna la nk tempoh nnt.. huhu...

sem ni.. leh katakan byk gak paper yg susah... FM2 la... mikro la.. POM la... statgun la.. aduss... aku harap sgt tak de repeat paper sem ni... kalau x.. sem depan nnt. aku yg terok... member2 aku smua satu sem boleh 5,6, paper.. tp aku.. 7 paper.. pergh.. padat tu... dh la paper makin susah2.. huhu.. smua ni punca masa sem awal2 la.. ahah... nk rileks sgt kan.... member2 amik 7 paper 1 sem.. aku amik 6.. kononnya x nk presure la... tp nah.. hambik ko... sem ke depan ni.. aku lak yg presure dr member2 aku.. hhahaha.. tu la.. nk selesa dulu...so.. kena la harungi gak.. sob..sob... dlm aku dok kira2... kalau sem ni aku x de repeat papr.. sem depan aku tetap kena amik 7 paper gak... pastu sem last aku 5 paper... andaikan  la.. sem ni or sem depan aku kena repeat paper... mang sem last aku 7 PAPER  la wei... ades.... berat nanang tol... best aku tgk member aku yg just 4 paper jew.. mest rileks jew depa kan.. x pe la.. rzki depa.. yg penting.. aku harap.. tak kena EXTEND jew... amin....

sepanjang tempoh exam ni.. mcm2 dok main dlm pikiran aku... pasal sem depan la.. tkot kena repeat paper la.. itu la.. ini la... mcm2 gak poblem yg mai... hal kt U la.. hal mcm2 la... malas nk cita.. hehe... kepala aku ni rasa berat gila... mna ngan poblem g.. itu ini g... huh... sampaikan nk stdy pon leh hilang fokus... tak pe.. setiap org ada ujian tersendiri.. ini ujian utk diri aku.. ape pon.. aku kena usaha sebaik mungkin utk masa depan aku dan impian aku.. :)... nk tau apa impian aku??? x yah la erk.. biarlah rahsia.. hhehe...

ok.. aku dh x taw nk ngoyak apa dh... nk terus membaca mikro jap... pastu exam kol 2.30ptg.. harap2 aku  kwan2 boleh la jawab.... amin.. yg pnting target utama ialah NK LULUS.. hehe.. gred tu tak kisah sgt... :)... hehhe.. lepas jew hbs ni.. aku akan merdeka la sebulan jew.. pastu sambung sem lg.. x sabaq gila rasa nk balik dok umah.. haha.. cuti secuti cutinya... hhahha.... dok umah bela badan.. eh.. yeke.. aku ada azam 2013 aku trsendiri.. akan ku cuba utk capainya... tunggu n lihat.. hehe... apa azam aku tahun 2013 ni?? nk taw?? tak yah la.. biarlah rahsia.. hahhhaah..... tettt.. jgn mrh..eh... td kata x taw nk ngoyak apa dh... ni membebel lak lg.. haha.. ok la.. jom.. jumpa lg....

ops... nk tambah lg... td aku buka fb.. aku ternampak la post kt FB pasal komen2 Uataz Azhar Idrus (UAI) kt wall dia.. yg printpage tu... korang taw kan.. kan UAI ada fb sendiri n ramai yg dok post tnya mcm2 kt UAI n dia pon jawab.. kadang lawak.. kadang serius.. heh... ok.. yg aku tgk td nie.. ada sorang tu post tnya ustaz " apakah kata2 hikmat utk menjalani hari esok "... apa yg ustaz jawab mmg btl2 aku kagum... ya.. mang aku kagum dgn UAI sbb dia dh bwak byk perubahan pada anak muda skrg nie.. ok.. ni jwpan ustaz utk soalan budak tu ,, ustaz kata

‎" Jika Esok Kita Masih Bernafas, Mungkin Esok adalah Esok Terakhir Kita. Penuhilah Dengan Amal Soleh Sebelum Tiada Esok Bagimu "

mang mendalam kan maknanya.. ya.. btl.. akan aku cuba praktikkan apa UAI ni gtaw.. ok la... jom... aku out dulu ya,, kali ni btl2.. x de apa nk ckp dh.. hahha... ok... c u .. assalamualaikum

No comments:

Post a Comment