Tuesday, January 15, 2013

LiSTeN.... LisTen... LISTEN!!!!!!!!!!!!!

assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. harini di seluruh pelusuk FB ada satu gejala or fenomena or virus LISTEN..... LISTEN... LISTEN...... aku rasamua semua dr korang mest dh tgk kan video tu... sampaikan ke tahap  VVVVVIP pon dh nyatakan pendapat masing2 pasal video ni... .. ok..

secara jujurnya... aku ada juga terasa sakit hati sbb U tempat pengajian aku dikutuk2 org... di hina2 org.. dimain2kan org... ya.. aku memang student UUM.... sedikit sbanyak mang aku akan terasa bila org dok kutuk2 u aku... 

bg kes listen ni plak.. sebenarnya video tu dh lama diambil.. kalau x salah 12.12.2012 aritu lg... tp x taw knp baru sekarang diorg upload video tu ke utube.. knp tidak dr dulu lg.. soalnya.. SIAPA YG UPLOAD video tu... semestinya dia adalah org yg SENGAJA  nk malukan UUM... 

secara peribadinya... dlm kes video tu...bg aku.. semua org dlm tu salah.. 

1). penonton
     sbb ape aku kata penonton salah... sbb diorg x de lansung pendirian.. bila si A ckp itu.. smua tepuk tagan... bila si B ckp mcm tu.. tepuk tangan juga.. tanda setuju.. ni jelas sekali menunjukkan pendirian depa smua tah ke mna... mcm disupa2 ja... terima saja tanpa pikir ape2... sbb ape.. sbb tkot x dpt GALAXY NOTE kalau bersuara... hahahha

2) student yg bertanya soalan
    sebenarnya bg aku... dia memang seorang yg amat berani... ya.. mang berani.. x ramai student yg berani tampil mcm tu utk berhujah... tp apa salah dia??? bg pendapat aku.. apa isu yg dikeutarakan dia.. pasal pengajian percuma... ya... sememangnya KERAJAAN SUDAH MENYEDIAKAN PENGAJIAN OR PENDIDIKAN SECARA PERCUMA.. korag x caya?? buktinya... kerajaan bg secara percuma kpd student2 yg CEMERLANG DLM AKADEMIK.... bukan saja pengajian percuma.. isu PTPTN pon sudah terjawab... kerajaan mang tak minta pon bayar balik duit PTPTN kalau student tu CEMERLANG DLM AKADEMIK.... sbb ape kerajaan buat mcm tu>???? sbb kerajaan mahukan kita berusaha utk cemerlang.....sekali lg.... KERAJAAN MAHUKAN KITA BERUSAHA UNTUK CEMERLANG.... aya.. itu yg kerajaan mahukan... kalau kita cemerlang.. mang kerajaan berikan kita pendidikan percuma pon.. so.. knp mesti timbul isu pendidikan percuma dan penghapusan PTPTN????? sapa yg x suka kalau Hutang tak perlu dibayar... aku pon suka.. tp think positif la... kita ada akal fikiran... kalau semua benda kita nk amik mudah.. adakah kita akan belajar sungguh2??? so.. bg aku.. penyelesaikan bg kes PENDIDIKAN PERCUMA DAN PENGHAPUSAN PTPTN NI adalah dengan belajar bg CEMERLANG ... tu saje... 

3) Presiden SW1M
  ok.. bg aku dia ni pulak.. btl2 aku x setuju lansung.. mang aku btl2 x suka dgn cara dia menjawab sooalan2... dh la dia sekat org time bercakap.. ini ke yg dinamakan PRESIDEN????  presiden salunya org yg pendidikan tinggi.. tp cara dia ni langsung x menunjukkan dia educated... knp kita x boleh nk bandingkan negara kita dgn negara luar?????? itu memang perlu pon utk kita mengukur tahap kemajuan negara kita dengan negara lain.... kalau dia kata x boleh bandingkan negara dgn negara lain.. knp dia boleh pulak  MEMBANDINGKAN MANUSIA DGN HAIWAN. sedangkan kita sendiri tahu haiwan ni dia x de akal fikiran mcm kita.. so.. kalau haiwan ni bawak masalah kt kita pon... apa yg nk dihairankan.. sememangnya haiwan2 ni smua x pat pikir apa yg depa buat tu btl ke salah..  soalnya skrg.. sapa yg bermasalah skrg.. haiwan tu atau DIA tu sndri???? ada ka patot tanya haiwan apa paling byk masalah dan jwpannya IKAN JERUNG. hahhha.. part tu mang aku gelak gila... terok2... dh la cara dia ckp mcm ego gila... phuiiii.... 


bila dh habis pasal isu video ni.. pastu aku tgk byk YDP MPP U lain keluarkan statement utk memberikan pendapat pasal kes tu... tp YDP MPP UUM sndri x tampil utk kuarkan pendapat dia, hahaha.. ini ka YDP???? org yg dilantik>??? sebagai ketua perwakilan pelajar seluruh UUM.. tp dia lansung x pertahankan HAK STUDENT UUM???  apa dia buat.. makan elaun buta??? ukt pengetahuan korang.. dia ada kt atas pentas time kes ini berlaku.. dia la yg membaca ikrar tu... tp knp dia x de lansung rasa nk bangun nk mempertahankan student UUM bila ada student UUM dimalukan sebegitu???? knp???? mna kreadibiliti dia sbg sorang ketua ???? layak ka mcm tu??? ckp belakang pandai tp nk cakap depan??? nk mempertahankan kebenaran?? diam membelakang.. dok dlm bilik.. main nset.. BGUS GILA  la// ..

ok.. aku dh x taw nk tulis ape dh... sekali lg aku nk gtaw.. aku ni mang student UUM... aku harap isu leh setle dgn aman.. dan aku harap sgt presiden SW1M tu tampil keluarkan statement utk MEMINTA MAAF kt semua especially student UUM... 

dlm n3 aku kalini.. aku x berpihak mna2 pihak dalam politik ni... aku just keutarakan pndapat aku sbg seorang pelajar UUM.... 

sebelom out dr page ni.. jom layan video ni dulu.. hehe


sekian

No comments:

Post a Comment