Tuesday, January 29, 2013

" Bakat Dalam Diri "

Assalamualaikum... apa habaq semua yg membaca nie... kope ok la no.... hhee.. aku salu buka blog aku nie.. tp aku x taw nk update n3 ape.. haha.. tp kali ni aku taw nk upate ape.. nk taw pasal ape.. jom.. terjah blog aku.. hehe

dlm aku dok tgk2 fb.. tetiba aku terjumpa satu post video utube dr flist fb aku.. fuh.. aku tgk.. mang teruja la.. teruja sbb ape?? kalau korang nk taw.. aku tgk video pasal sorang budak pompuan umo 8 tahun ( ada tertulis kt tajuk video ) dh terer main gitar sambil nyanyi lagu Aku Suka Dia yg ainan tasneem nyanyi tu... fuh.. tabik la aku kt budak tu..

aku yg dh besaq panjang ni pon x reti2 men gitar.. hahaha.. bukan aku x try.. tp mang aku x reti.. aa gak aku cuba2 blajar dgn cara aku cari kt tenet nie.. kt utube la.. kt blog la ape la.. cari yg basic nya utk blaja,... tp hampeh.. haha.. seyesly mang aku x reti. hhe.. tp tgk budak tu main.. huh.. tegugat gak aku.. haha..

tapi x pe.. tu semua anugerah n bakat yg ALLAH berikah utk dia.. setiap org kan ada bakat n kelebihan masing2.. so.. mybe bakat aku bukan kot belah situ.. sbb tu aku x boleh.. tp kalau nk btl2.. mesti mampu kan.. kalau x.. x de la pepatah kata Hendak 1000 daya tak hendak 1000 dalih... ye dak.. hehehe..

ape pon aku harapkan bakat yg budak tu ada tak disalah gunakan.. contohnya dia terlalu mainkan gitar tu sampai abaikan apa yg menjadi tanggungjawab dia yg sepatotnya.. tanggungjawab ape??? korang pikir2 la sndri yew.. hehee.. bak kata zizan n UAI dlm ceramah masa sambutan tahun baru 2012 kalau x salah.. UAI kata boleh main gitar. tp " jangan sampai jd najis".. aham kan maksud dia ape.. maksud nya.. x salah main gitar ni walaupon ada sesetengah pendapat kata haram main alat yg bertali.. bg UAI lak. x salah asalkan kita main x sampai jd najis tu bermaksud jgn sampai kita abaikan perkara yg wajib kita lakukan sbg seorang yg MUSLIM... :)... btl x.. hhee..

ok la.. aku x taw dh nk tulis ape.. jom.. layan dulu video yg aku maksud kan...

amacam.. korang mcm mna lak?? terer x budak ni.. hehhe...

1 comment:

  1. kak dayah pun ada bakat terpendam......dulu tak suka gila, rupa-rupanya bila di cungkil best pulak hahah.....errr menjahit hahhah.....ptt lah mintak kerja tak dpat2 rupanya nk suruh bukak busines sendiri hihi....insyallah satu hari nanti doakan ^_^.....

    ReplyDelete