Monday, November 26, 2012

" MaNdi MaNda di BukIt HiJaU "

 assalamualaikum semua... apa habaq... harap2 sihat la nu... kali ni aku nk cerita kat korang pasal aku n kwan2 U aku g mandi2 kt Bukit Hjau.. kali ni bahasa yg aku tulis BM la ye... yg sebelom ni aku guna Bi sbb asgment aku.. hhehe.. ni tarikh submit dh lepas.. so.. boleh la aku tulis dlm bhs Bm lak... kalau tak kerana asgment.. mang tak la aku nk main blog2 nie.. hehe...

ok.. first.. jom... kita tgk pic2 yg aku ada time kami smua mandi dulu.. lupa nk gtaw.. kami p nie pada 12.11.2012 iaitu pada isnin time cuti Deepavali ngan Maal Hijrah..aku bukan ape.. dh lama aku nk mandi air terjun sbb dh lama juga aku x mandi kt air tejun nie. hehhe...  so.. dikesempatan itu...tu yg aku join ngan member2 nie g mandi.. hehe.. amik la masa sikit utk gumbira2 bersama.. hhe.... bukan selalu..

jom... cakap banyak pon x best.. jom tgk pic2...

 first skali aku amik pic kt sini.. sbb terja sgt.. x sabar rasa nk rasa kesejukan air ni. hehee


tenang dan hijau je kan air nie.. hijau bukan sebarang hijau, tenang bukan sebarang tenang.. dalam taw kt kawasan nie..


sampai jew terus kami buat bara api.. sbb nk BBQ la katakan. hgeehehe.. org kuat kami ni zaimie la.. chaiyok mie

 sementara nk tunggu arang jadi bara.. yg lain pakat g terjun merasmikan kesejukan air di bukit hijau, hehee
mcm2 aksi terjun ada.. ni baru perasmian.. jp g aku tunjuk mcm2 aksi yg lain. hehe

 pelbagai aksi ada pada permulaan... peringatan kpd yg tak pandai berenang tu.. jgn sesekali terjun kt kawsan nie.. mmg dalam... bahaya... seronok tu seronok juga.. tp utamakan keselamatan yew

 nie kami amik pic ramai2 dulu.. hhhe.. peace


ala.. kelabu sikit.. biasala.. kamera fon jew.. bukan kamera canggih. hehee

jani tunjuk apa tu?? nampak ikan ka.. atau " suar" sapa yg terlondeh. hehehe.. ops.. :)

 begambar la dulu

peace yo...


dh rasa puas dh sikit.. kami naik la pula, p bantu2 member yg dok bakaq td tu.. 
x kan kami nk makan ja biaq org len dok bakaq.. ye dak..
yg dok bakaq awai td tu.. kami suwuh depa g mandi dulu,,
hehe

 kipas juwe... kipas...

fuh... letih ... tdo dulu.. rehatkan badan....




time ni masa depa ramai2 dok bakaq2.. aku n zul p jalan2 jap kt atas.. hhehe... 


 
ini lah Zul... hhehe
pas aku jalan2... kami semua makan dulu hasil BBQ td... tp aku tlupa nk amik pic time smua dok mkn
sbb lapar kan. hehhe... 

 bermula lah... hahha....semua tgh tunggu turn nk terjun
pelbagai aksi terjun yg menarik ada kt sini
time ni baru lepas mkn... rasanya x sempat nasi n ayam2 turun habis, diorg semua dh p terjun
ada yg muntah... haha.. tp aku x ingt dh sape... 
sape yg muntah tu.. ngaku cepat... hehe

 sorang demi sorang terjun dengan pelbagai gaya... 

 

ni asyraf.. ada gaya x nk jadi seorang perenang or penerjun Negara.. hehe

ini pon asyraf gak.. tp ni org terangganu.. yg atas td org jitra.. 
terjun gaya pusing.. hehe... 



ini mereka2 yg x join aksi terjun tu,, termasuklah aku .. hehe
 knp tak terjun??? hahaha... takot la... hehee




  peace dulu

 ni juwe,.. yg blakang tu taufiq..promoter air.. hahha...

 



 ce teka.. sape nie.. ??






hepy2 je kan.. :) 




hero.. hehe

 dh puas kami berendam.. kami jalan2 lak ke atas lagi... jumpa pemandangan nie
cantik sekali kalau tgk live.. tp pic ni kureng sikit maklumla.. kamera nset jw
hehe..
ini lah pemandangan yg cantik.. cantik.. cantik.. 
walaupon cantik.. disini lah juga tempat banyak berlaku kes kematian
sbb kt hujung yg air jatuh tu.. tmpat tu dalam..
n ada putaran air..sapa yg p dekat situ. akan ditarik air
sbb tu bahaya... 
so.. hati2 la ye sapa yg p kt sini..


 bergambar la dulu. hehe





hahha... lambung.. lambung... ce teka.. sapa yg dilambung itu???

pic kelabu... huhu... sbb percikan air kena kt kamera fon.. nk lap baju aku pon basah.. huhu


 loko org kuat... yeahhh



habis dh... nie je last pic yg aku amik.. lepas je habis mandi sni.. kami terus siap2 turun lek ke bawah n kemas2.. tukar baju semua.. kami bertolak balik..
aku x sempat nk amik pic lg time kemas2 semua tu.. sbb bateri dh tinggal 1 bar je tim nie
jp g nk balik nk guna GPS pula... hehee...

ha.. lupa nk gtaw.. sebelom kami mai sini.. aku dok risau satu perkara sbb time ni musim hujan. aku risau kalau dok mandi pastu hujan.. kan bahaya.. kalau2 la kepala air tetiba turun time dok mandi tu.. huhu... tp alhamdulillah.... masa kami p nie.. cuaca amat baik sekali.. seolah2 menjemput kehadiran kami utk mandi2 kt sini. hehe... time OTW balik jew baru hujan di tengah jalan. hheehe

balik je dari mandi2 nie.. kawan2 aku smua p umah fmly angkat time pogram Baksis aritu kt Tak Gelugor... tp aku terus balik umah.. member aku hantar.. hehe...
habis la cita aku di sini... ape pon.. time ni mang best sekali...

No comments:

Post a Comment